Avgust Černigoj s sopotniki in učenci
Avgust Černigoj s sopotniki in učenci
Marcello Mascherini: Kiparstvo kot poezija
Bidermajerska dnevna soba grofov Coronini
Retrospektivna fotografska razstava Gorana Antleja »Inkognito«
Lokalne gline in dediščina. Posočje–Kras
Na razstavi so predstavljena dela Avgusta Černigoja iz zbirke Goriškega muzeja, dopolnjujejo pa jo še nekatera iz drugih inštitucij in zasebnih zbirk, da smo lahko izpostavili pomembnejše trenutke v umetnikovem opusu.
Postavitev je zastavljena v dveh delih, v prvem (levi stolp) je v smiselnem zaporedju prikazan Černigojev razvoj, njegovi začetki, konstruktivistično obdobje in čas po njem. Konstruktivizem lahko predstavljamo le z replikami objektov in grafik, saj se originali iz tistega časa niso ohranili. Iz naše zbirke je še risba Giorgia Carmelicha, ki je v Trstu s Černigojem in Emilom Mariom Dolfijem sodeloval pri zasnovi umetniške šole, in konstruktivistična risba Milka Bambiča, ki se je družil s Černigojem, vendar se ni uradno vključil v skupino. Iz tistega časa smo lahko predstavili še dve originalni konstruktivistični risbi Eduarda Stepančiča, Černigojevega učenca in najpomembnejšega sodelavca pri Tržaškem konstruktivističnem ambientu. V naši zbirki hranimo tudi Černigojev avtoportret iz leta 1926. Tudi ta je razstavljen v prvem nadstropju, vendar je vključen v stalno zbirko, v sobi, ki je posvečena portretom in avtoportretom umetnikov.
V drugem sklopu razstave (desni stolp) so Černigojeva dela postavljena v dialog z njegovimi učenci, ki so se, vsak s svojim individualnim opusom, uveljavili na področju likovne umetnosti, vendar se skozi njihov ustvarjalni in raziskovalni proces odraža učiteljeva spodbuda k eksperimentiranju ter iskanju novih izraznih načinov. Iz njihovih pričevanj je čutiti Černigojevo predanost poučevanju in kljub temu, da jim ni pripovedoval o Bauhausu in konstruktivizmu, je skozi svoj učni pristop ohranjal duh tistega časa. Razstavljena dela si sledijo od figuralike, kjer srečamo virtuozno potezo Klavdija Palčiča ob Černigojevih geometriziranih ženskih figurah, do abstrakcije z grafikami Franca Vecchieta iz časa, ko je postal Černigojev učenec. S pionirskimi printi Edvarda Zajca stopamo v digitalni svet, kjer se uresničuje ideja o umetnosti v času in prostoru, o kateri je razmišljal Černigoj v avantgardnem obdobju. Emanuela Marassi se z videom na sodoben način poklanja domačemu morju, ki je bilo tudi Černigoju tako blizu, in obenem ostaja zvesta ženskim temam in feminističnemu konceptu svojega opusa. V vitrini je še umetniška publikacija galerie IMAGINAIRE, kjer se umetniki Patrizia Devidè, Barbara Strathdee, Franc Vecchiet in Edvard Zajec poklanjajo Avgustu Černigoju, besedila pa sta prispevali Krisztina Passuth in Laura Safred.
Foto: Katarina Brešan
Lokacija: Grad Kromberk
Od:
10 okt 2024
Do:
6 apr 2025
Kustosa razstave:
Katarina Brešan, Davor Kernel
Zunanji sodelavec:
Peter Krečič